דף הבית » חדשות ועדכונים » שלום הציבור

כשצה"ל משתמש בקובץ PDF בתור שכפ"צ

אז הסיפור מתחיל מהרצון הבסיסי שמידע (שמוצג גם בGOVMAP) על גבולות שטחי האש והמיקוש של ישראל יהיה נגיש ובפורמט שמאפשר הטמעה של המידע לתוך יישומי GIS. צה"ל בתגובה התעקש לשחרר את המידע אך ורק בPDF. בעתירה שהוגשה על כך ע"י התנועה לחופש המידע, טען צה"ל לא פחות, מאשר שהדבר נועד להגן על ביטחון הציבור מפני חשש שחס וחלילה מישהו יחליט לערוך את גבולות שטחי האש והמיקוש, וככה אנשים תמימים יכנסו על לא עוול בכפם היישר לתוך לוע הארי.

צה"ל גם טען שפרסום המידע בפורמט נורמלי סובל מבעיות עדכון רק לא הסביר איך PDF מגן על כך שלא לדבר על החלופה של רכישת מפות נייר שהיא סמל ומופת לחוסר עדכניות.

יש לכם חברים בצה"ל שעוסקים במיפוי, מוזמנים להגיד להם שאי אפשר לחרטט גם את כולם וגם כל הזמן.

לפס"ד בתיק שנוהל בעבר

ל-PDFים המפורסמים כפי שקיבלה התנועה לחופש המידע אם גם אתם רוצים להצטרף למסיבת פגיעה בביטחונם של אזרחי ישראל ולערוך להנאתכם PDF

וכל זה בלי להגיע בכלל לשאלה למה לעזאזל שמישהו ירצה לעוות את שטחי האש. כל הסיבה לקבל את זה מהצבא ולא סתם לצייר בעצמך זה כדי שהמידע יהיה מדויק ונכון. ובכלל, מאיפה היומרה האדירה של צה"ל לחשוב שהוא מסוגל לשחרר קובץ דיגיטלי שלא יערך על ידי צד שלישי, ומאיפה הטמטום לחשוב ש-PDF זה הפורמט לעשות את זה. בקיצור, נקווה מאד שעל נושאים ביטחונים לא מופקדים האנשים שהיו אחראיים על לתת מענה לבית המשפט.

לעיון בפרטי העתירה שהוגשה

המחשה של עריכת גבול שטח אש באמצעות Adobe Illustrator

עריכה באמצעות QGIS מהיר

עריכה באמצעות QGIS

עריכה באמצעות ציור בתוכנת PDF סטנדרטית

עוד הסבר על מסירת מידע בצורה חלקית ועל הטעויות הרבות וחוסר ההיגיון בפרקטיקות הנהוגות

פוסטים נוספים