דף הבית » חדשות ועדכונים » אמת אלטרנטיבית #4 – מרשם האוכלוסין בנט המשפט

אמת אלטרנטיבית #4 – מרשם האוכלוסין בנט המשפט

שיטת ההגנה הטובה ביותר היא – פשוט לא לומר אמת! זו תפיסת ההפעלה של נט המשפט ויישום הוראות חוק חופש המידע בהתייחס לחשיפת הליקויים החמורים וההתנהלות הבלתי חוקית בהנהלת בתי המשפט.

הסיפור החל בשנת 2019 אז דלפו מנט המשפט פרטי מידע רבים על אודות צדדים, דליפה אשר חשפה טפח מתוך מידע ששמור ומתועד בנט המשפט, אכן ממערכות המידע הפרוצות והמופקרות ביותר. בין פרטי המידע גם פרטים שלכאורה הגיעו ממרשם האולכוסין, ולכן הוגשה בקשת מידע ביום 4/12/2019 לקבל את רשימת הגופים אליהם ומהם הועבר או התקבל מידע.

בהמשך נמסר המענה שפירט שלל העברות מידע בין גופים ציבוריים, רק שלא היה בו כל אזכור למרשם האוכלוסין (לרשימה עצמה).

לפיכך נשלח מיצוי הליכים שבין היתר טען שיש פער עובדתי בין המאגרים הקיימים בנט המשפט לבין אלה שתוארו, ובין הפערים הקונקרטים, כי אירוע האבטחה חשף מידע מתוך מרשם האוכלוסין.

מענה לכך הגיע, וכמובן הכחיש מכל וכל שמבוצעת העברת מידע בין מרשם האולכוסין לבין נט המשפט. לשיטת הנהלת בתי המשפט מדובר אך ורק באימות של שמות הצדדים, הא ותו לא.

מיצוי הליכים נוסף נשלח, כדי להסיר כל ספק, ושוב אוזכר כי המידע האמור דלף באירוע אבטחה חמור שדווח לרשות.

התשובה הייתה לקונית והיא שאין לרשות מה להוסיף.

במצב רגיל היה אפשר לסיים כאן את הבירור, להסיק כי מקור המידע ממקום אחר, וכי לא דלף כל מידע ממרשם האוכלוסין במסגרת אירוע אבטחה חמור.

ממתינים שנתיים כדי שמי ששיקר קודם לכן ישכח מה היה לו חשוב להסתיר, ומגישים שוב, בקשת מידע, הפעם לקבל את מקור המידע של שם האב, שהוא על פי החשד הגיע ממרשם האוכלוסין.

זה לקח רק 8 חודשים למסור את המענה מבקשת המידע האחרונה, וקרוב ל-3 שנים מאז נדרשו בהנהלת בתי המשפט לחשוף את הסנכרון עם מרשם האוכלוסין, ועתה הם הודו, שם האב מקורו בלא אחר מאשר מרשם האוכלוסין. כלומר פקידי הנהלת בתי המשפט מחזיקים בהרשאות למרשם האוכלוסין, ניגשם לפרטיהם האישיים של אנשים ומתעדים אותם בנט המשפט. פירוט התיקים בהם נעשה הדבר והמועדים מלמד שלא מדובר בפרקטיקה חדשה, אלא שכך הם עושים לכל הפחות מאז שנת 2016.

האם האירוע דווח לרשות להגנת הפרטיות? האם הוטלו סנקציות על האחראיים? כנראה שלא. הדבר האלמנטרי ביותר בעקבות אירוע הדליפה ובהינתן שאין למידע הזה שום שימוש במערכת המשפט, היה להפסיק לאסוף ולתעד מידע ממרשם האוכלוסין על גבי מערכת מופקרת כמו נט המשפט, אבל לאף אחד שם לא אכפת.

פוסטים נוספים