דף הבית » חדשות ועדכונים » התראה לפני נקיטת הליכים משפטים ממשרד שוק-שקד, נחמן בעניין זכויות יוצרים

התראה לפני נקיטת הליכים משפטים ממשרד שוק-שקד, נחמן בעניין זכויות יוצרים

פעילות תולעת המשפט מלווה בשלל פניות ובכלל זה איומים והתראות מעו"ד. בהתאם למדיניות, מוצגת פנייתם של עו"ד מתן שוק-שקד ודור נחמן

בעקבות פרסום פוסט באתר התמנון המדווח ומסקר על אודות טור דעה שכתב מייסד העמותה, גיא זומר, לאתר העין השביעית, נשלח מכתב ההתראה בסכום של 100 אלף ש"ח, בצירוף הצעת פשרה בסכום של 40 אלף ש"ח. הפרת זכויות היוצרים לכאורה, מיוחסת לעמותת התמנון כנגד חברת פלאש 90 ונתי שוחט הצלם. במכתב ההתראה מלינים עורכי הדין מתן שוק ודור נחמן, על שימוש בתמונה, במסגרת צילום מסך של הטור בעין השביעית.

ראשית ביקשה עמותת התמנון במענה ששלחה, להביא את תחושתה הקשה כי מדובר בתבנית בה נעשה שימוש נרחב מבלי לטרוח ולברר את עובדות המקרה טרם שליחת תבנית זו, והכל במטרה להפעיל לחץ על הנמענים לשלם סכומים ניכרים במנותק ממצב הזכויות לאשורו.

בהמשך לכך, התייחסה העמותה לטענות לגופן, ובין אלה כי אופן השימוש בתמונה, הוא בבחינת שימוש הוגן כהגדרתו בחוק. בנוסף, כי לשימוש בתמונה כפי שנעשה, אין כל השפעה על ערכה ועל השוק הפוטנציאלי שלה. בנוסף, ובניגוד גמור לטענות עורכי הדין, לא נעשה בתמונה כל שימוש מסחרי, וכי אין באתר המעמותה כל תוכן שיווקי או פרסומי.

לצד התגובה לגופן של טענות עורכי הדין, הובהר כי בניגוד לטענותיהם אין במקרה זה כלל פיצוי ללא הוכחת נזק, כפי שדרשו, וזאת על בסיס המחזור הכספי של העמותה.

לשם שלמות התמונה, ואף שהעמותה סברה שאין בסיס לטענות עורכי הדין, הוחלט לפנים משורת הדין להסיר את התמונה מהאתר.

יובהר כי אין באמור משום ייעוץ משפטי, אך יחד עם זאת, במידה וקיבלתם מכתב התראה בסוגיות של זכויות יוצרים, אין מקום להילחץ ויש לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מסודר ומקצועי, שכן ייתכן בהחלט ואין בסיס משפטי לאיומים, ואלה נעשים בצורה רק מתוך כוונה להתעשר שלא כדין.

פוסטים נוספים