דף הבית » חדשות ועדכונים » מאחורי הקלעים ללוח מחווני הייצוגיות

מאחורי הקלעים ללוח מחווני הייצוגיות

הסבר קצר וטכני על איך עובד לוח המחוונים של פרויקט הייצוגיות

קצת הסבר איך בדיוק עובד פרויקט לוח המחוונים של התובענות הייצוגיות בישראל. הפרויקט משלב 3 אלמנטים מרכזיים. הראשון, תולעת המשפט שהיא מערכת אוטומציה לאיסוף מידע ממערכות המידע של בתי המשפט בישראל. השני, טבלת נתונים סטטית (כלומר לא מתעדכנת באופן שוטף) שמסייעת לטייב את שמות הנתבעים ולאפיין אותם לפי תחומי העיסוק. השלישי, מערך אנושי של קטלוג התיקים באופן ידני.

  1. בשלב הראשון, כל תובענה ייצוגית שמוגשת בישראל, ככל שאינה חסוייה, מתפרסמת באתר נט המשפט. איסוף הנתונים נעשה בצורה אוטומטית באמצעות פרויקט תולעת המשפט.
  2. כל תיק חדש שנפתח, כולל בתוכו את זהות הצדדים להליך. כל צד שכזה נשלח לטבלה סטטית וככל שנמצאת התאמה (בעיקר על בסיס תביעות קודמות שהיה מעורב בהן) הוא זוכה לאפיון וטיוב השם.
  3. בשלב הזה נשלח התיק ללוח המחוונים הפומבי, ומוצג לכל מי שנכנס לאתר, כתיק פתוח בתוספת אפיון תחום העיסוק של הנתבע וזיהוי של שחקנים חוזרים.
  4. כל תיק פתוח שמוצג בלוח המחוונים, חוזר לתולעת המשפט שמלווה את התיק ומעדכנת בכל שינוי בסטטוס התיק.
  5. ברגע שסטטוס של תיק מתעדכן כסגור, הוא נשלח למערך אנושי שבאמצעות טופס פשוט מוודא את פרטי התיק, ועל בסיס פסקי הדין וההחלטות שבתיק מעדכן שורה של פרמטרים ובינהם סוג ההחלטה שסגרה את התיק (הסתלקות, פשרה, דחייה וכו'), הפיצוי שניתן לקבוצה, הגמול לתובע ושכר טרחת העורך דין.
  6. הטפסים, יחד עם הנתונים המעודכנים שהתקבלו מתולעת המשפט, נשלחים חזרה ללוח המחוונים ומעדכנים אותו.

לתרשים סיוע

אז מה זה נותן?

צורת העבודה הזאת, מאפשרת לנו לספק שירות ברמה מאד גבוה של נתונים על פעילות בתי המשפט, במחיר זול יחסית. השילוב שבין אדם ומכונה, בין תהליכים אוטומטיים שעלותם נמוכה יחסית לבין ערך מוסף של תוכן אנושי מאפשר להציג תמונת מצב מקיפה, מעמיקה ומפורטת על תחומים משפטיים רחבים. כאשר את המערכת עוטפת פלטפורמה לויזואליזציה (הַחְזָיַת מידע) של הנתונים בצורת לוח מחוונים, אך ניתן לעשות שימוש גם בנתונים הגולמיים ישירות או להקים פלטפורמות שונות להצגת המידע.

יש לכם רעיון למחקר נוסף ותקציב, פנו אלינו ונשמח לסייע.

פוסטים נוספים