דף הבית » חדשות ועדכונים » זבוב על הקיר של שר המשפטים

זבוב על הקיר של שר המשפטים

רוצים להיות זבוב על הקיר של אמיר אוחנה? הכירו את מאגר המידע החדש שינגיש לכם את פסקי הדין

נניח שתרצו לחפש פסק דין בצורה פשוטה, באמצעות חיפוש בסגנון בגוגל. מה תעשו? תיאלצו לשלם לחברה פרטית. אז לאנדי וורמס נמאס והוא רצה להוכיח אחרת. והצליח. הוא הנגיש לכולנו את פסקי הדין בעצמו ובחינם. הנהלת בתי המשפט: "פסקי הדין מונגשים לציבור והרשות השופטת פועלת לשיפור הממשקים"

קטע מתוך הטור שבאתר שקוף

לטור המלא באתר שקוף

שקיפות במערכת המשפט

חוק בתי המשפט קובע כי בתי המשפט ינהלו את דיוניהם "בפומבי", ועיקרון חשוב ומרכזי זה קיבל מעמד חוקתי בחוק יסוד: השפיטה, שם נקבע שסייגים לעיקרון הפומביות חייבים להיות על-פי חוק בלבד. על הפער שבין החוק לבין הנגישות בפועל לכל אדם במרחק לחיצת כפתור, מגשר פרויקט תולעת המשפט שייסדתי, ושקוף הזמינו אותי לכתוב עליו.

תולעת המשפט מפעילה בוט (אפשר לקרוא לזה גם עכביש, תולעת או מכונה) שסורק את שרתי מערכת המשפט ומעתיק את כל התיקים המשפטיים שהוא מוצא למאגר משפטי פתוח לכולם – וחינמי. כרגע יש שם מיליון ושש מאות אלף תיקים משפטיים זמינים לחיפוש ולצפייה. בנוסף, בכל רגע תולעת המשפט ממשיכה לעבוד על הוספת עוד ועוד תיקים וכלים להנגשת המידע המשפטי. 

למה אני עושה זאת?

כאמור, מידע משפטי הוא ציבורי, וזהו עיקרון יסוד של המשטר הדמוקרטי בכלל, ושל השיטה המשפטית הנהוגה בישראל בפרט. חוץ מזה אם לשר המשפטים יש גישה למידע הזה, כי הוא שר המשפטים, אז אנחנו נדאג שלכל 8 מיליון הבוסים והבוסיות של שר המשפטים תהיה גישה דומה. למה? כי כובע! וגם כי שוויון. כי דמוקרטיה. כי שקיפות. כי פומביות הדיון. כי למה לא. 

אנדי וורמס

פוסטים נוספים