דף הבית » חדשות ועדכונים » האם הפרנו את זכויות היוצרים של תקדין או צחי ארד?

האם הפרנו את זכויות היוצרים של תקדין או צחי ארד?

על שקיפות בפניות לחברת גוגל להגבלה של חשיפה במנוע החיפוש

לומן (Lumen) הוא פרויקט של מרכז ברקמן קליין לאינטרנט וחברה באוניברסיטת הרווארד. הפרויקט אוסף, מנגיש ומנתח את הפניות השונות להסרת או הגבלת גישה לתכנים ברשת האינטרנט. בכך מאפשר הפרויקט מצד אחד לייצר מנגנון בקרה על תאגידי הענק האחראיים על תעבורת וגישת הציבור לתכנים באינטרנט ובמקביל גם מאפשר בקרה על הפונים עצמם.

הסיפור החל כשצד לכאורה בתיק ת"ק 13043-11-14 : ארד נ' חב' K.S.P בע"מ ח.פ. 514035047 ואח'. פנה להסרת התכנים תוך האשמות שונות ומשונות. בדומה לפניות אחרות, פעלנו על פי מדיניות הסרת התכנים והתיק נותר פומבי ונגיש לכל. לאחר המקרה, קיבלנו הודעה מחברת גוגל ולפיה התיק הוסר ממנוע החיפוש בשל הפרת זכויות יוצרים. את יתר פרטי המקרה ניתן לראות באתר לומן באופן חופשי ופתוח לכל. הטענה כפי שניתן לראות שם "לא אישרתי וגם הם לא מאגר משפטי הם מתעלמים מהבקשות בעוד שלא אישרתי דבר"

הפנייה באתר לומן זמינה בכתובת https://lumendatabase.org/notices/21826860#

מיותר לציין כי מעולם לא התעלמנו מבקשה, אלא פעלנו על פי המדיניות המוצהרת והמוצגת באתר. בעקבות הדברים פנינו לחברת תקדין וביקשנו את התייחסותם האם הם פנו לחברת גוגל בטענה להפרת זכויות יוצרים והאם הם סבורים כי הפרנו את זכות היוצרים שלהם. לצערנו, תקדין בחרו להתעלם מפנייתנו.

לאחר מכן, פנינו לגוגל, והסברנו שאתר תולעת המשפט לא מפר את זכויות האתר תקדין. כי מדובר בשני אתרים משפטיים שונים, ושהמקור של תולעת המשפט הוא האתר נט המשפט, שהוא אתר ממשלתי. עוד הוספנו שלמיטב האמונה, מקור התלונה לא בתקדין אלא בצד ג' שאינו מחזיק זכות כלשהי באתר תקדין והגיש תלונת סרק לגוגל בחוסר תום לב על מנת להוריד את הדף מתוצאות מנוע החיפוש.


ב-23 בספטמבר החליטו בגוגל, להעביר את תשובת תולעת המשפט למתלונן, ביחד עם דרישה כי יפתח בהליכים משפטיים תוך 10 ימים על מנת לאכוף את הזכויות להן הוא טוען. וכי אם לא יעשה כך, הדף אמור יוחזר לתוצאות מנוע החיפוש. ב-7 באוקטובר הודיעה גוגל לתולעת המשפט, כי בהתאם לאמור, הדף המדובר https://tl8.me/13043-11-14 יחזור להיות זמין בתוצאות החיפוש.


תולעת המשפט תמשיך לפעול לביסוס והרחבה של זכות הגישה למידע ציבורי בכלל ומשפטי בפרט, בכל האמצעים העומדים לרשותה, לרבות באמצעות כלים טכנולגיים. תולעת המשפט תתנגד לנסיונות לחסום אותה, להצר את צעדיה או לצמצם את החשיפה של הציבור הרחב לחומר שהוא ממילא ציבורי וזמין במאגרים משפטיים אחרים, ממשלתיים ומסחריים.

פוסטים נוספים