דף הבית » חדשות ועדכונים » הדר רז רוצה שנסיר זיכרון מטמון של גוגל

הדר רז רוצה שנסיר זיכרון מטמון של גוגל

פעילות תולעת המשפט מלווה בשלל פניות ובכלל זה איומים והתראות מעו"ד. בהתאם למדיניות, מוצגת פנייתו של עו"ד הדר רז.

ראוי לציין כי הפנייה לא כללה איום מפורש בתביעה, אך דרישותיו התמוהות של עו"ד ראויות לפרסום ולהסבר על אודות זיכרון מטמון של מנועי החיפוש.

אז מהו זיכרון מטמון או בלועזית cache של מנוע החיפוש?

מנוע החיפוש למעשה סורק דפי אינטרנט, ממפה אותם ומקטלג אותם, ובהמשך מאפשר את הגישה אליהם על בסיס תוצאות החיפוש. במסגרת תהליך זה, שומרים מנועי חיפוש (ובאופן דומה גם דפדפני האינטרנט בהם אנחנו עושים שימוש), גרסאות זמניות של דפי האינטרנט במה שמכונה זיכרון מטמון. לצד הגישה לאתרים השונים, חברת גוגל גם מאפשרת גישה מוגבלת לאותם שמירות זמניות של דפי האינטרנט. יחד עם זאת חשוב להגיד שלהבדיל מאתרי ארכיון שפועלים במטרה לשמר את הגישה למידע, זיכרון המטמון הוא זיכרון זמני המתעדכן בתדירות משתנה.

העברה והעתקה של מידע באינטרנט?

לגבי אחריות לתכנים חשוב להבין שהאינטרנט מטבעו נגיש ופומבי וכל אחד יכול טכנית לקחת כל תוכן להעתיק, לשכפל ואף לערוך, ולהציג את התוכן מחדש. במידה רבה כך פועלת תולעת המשפט ביחס לאתר נט המשפט שבאחריות הנהלת בתי המשפט, ובאופן שונה אך דומה, גם חברת גוגל אוספת ומציגה שלל תכנים שהוצגו באתר תולעת המשפט, על הפלטפורמה שלה. עם זה אין לאף גורם את האחריות לגבי תכנים המוצגים על גבי פלטפורמות אחרות, ולכן בדיוק כפי שאף אחד לא פונה להנהלת בתי המשפט להסיר תכנים מאתר תולעת המשפט, כך גם אין טעם לפנות לתולעת המשפט להסיר תכנים מחברת גוגל.

למכתב המלא

פוסטים נוספים