דף הבית » חדשות ועדכונים » כרמין נ' וורמס

רן כרמין נעצר ודבר מעצרו פורסם באתר תולעת המשפט, בדומה לתיקי מעצרים רבים אחרים. עם זאת, בשונה מתיקים אחרים, בפרוטקול הדיון (שאינו פומבי כברירת מחדל), נקבע כי הדיון בתיק היה בדלתיים סגורות. כרמין, במקום לפנות ישירות לעמותה עם הפרוטוקול ובהתאם למדיניות העמותה, בחר להגיש על כך תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות בבאר שבע (ת"ק 57723-01-20 כרמין נ' וורמס). מסיבות השמורות עם כרמין, במקום לתבוע את העמותה, בחר לתבוע באופן אישי את אנדי וורמס, מייסד העמותה. בכל מקרה, בית המשפט דחה את התביעה וזאת היות וכרמין בחר שלא להציג את החלטת בית המשפט המורה על חיסוי ההליך.

Image

בהתאם לפס"ד ולהבהרה שניתנה בו כי הוא פתוח לעיון הציבור, פורסם פסק הדין בעמוד הפייסבוק של תולעת המשפט. על כך בחר כרמין להגיש בקשה לביזיון בית משפט. בעקבות זאת נדרש שוב בית המשפט להכריע בסוגיות שהעלה כרמין, ושוב דחה את טענתו ודחה את הבקשה לביזיון בית המשפט. בית המשפט הבהיר כי פס"ד מותר בפרסום וכך גם ההחלטה על בקשת הביזיון של פס"ד.

בדרך, סיפק בית המשפט הסבר טכני ולפיו לא ניתן לקבוע בנט המשפט סוגי חיסיון שונים ביחס להחלטות שניתנות באותו תיק, ולכן ניתן פס"ד עם סימן מים "דלתיים סגורות" אף שהוא מותר בפרסום.

פוסטים נוספים