דף הבית » חדשות ועדכונים » הנהלת בתי המשפט פיצתה במיליונים עשרות נפגעים מרשלנות בהליכים משפטיים

הנהלת בתי המשפט פיצתה במיליונים עשרות נפגעים מרשלנות בהליכים משפטיים

כתבה של נטעאל בנדל מהארץ, על מיליוני השקלים ששילמה הנהלת בתי המשפט בשל מחדלים בלתי פוסקים שהיא אחראית להם.

מתוך הכתבה:

השיעור הגבוה ביותר של התנהלות רשלנית של שופטים או לשכותיהם נגעו להליכי צווי איסור יציאה מהארץ. על פי הנתונים, בין השנים 2020-2014 38 צווים כאלה הוצאו – או לא הוצאו – ברשלנות, והביאו את הנהלת בתי המשפט לפצות במאות אלפי שקלים אזרחים שניזוקו מכך. כך למשל, במסגרת הליך גירושין קבע בית המשפט לענייני משפחה צו יציאה מהארץ לגרושה, אלא שזו חטפה את הילד המשותף וברחה לחו"ל. האב לא ידע לאן נחטף בנו ולמעלה משנה לא קיים עמו כל קשר. הוא פוצה ב-30 אלף שקל לאחר שהתברר כי בית המשפט כלל לא העביר את צו איסור היציאה מן הארץ למשטרת הגבולות.

במקרה אחר, אדם שהגיע לנתב"ג כדי לטוס להלוויית בתו הופתע לגלות כי יש נגדו צו איסור יציאה מן הארץ. התברר שבית המשפט לא עדכן את משטרת הגבולות בביטול הצו והלוויית הבת נדחתה ביום. האב פוצה ב-15 אלף שקלים. מקרה דומה אירע לעורך דין ישראלי המייצג את מדינת טוגו בהליכים שונים. כשהגיע לנתב"ג הוא גילה כי תלוי נגדו צו איסור יציאה מהארץ בשל חקירה פלילית לכאורה שמתנהלת נגדו. בבירור התגלה כי בלשכת השופט הזינו את תעודת הזהות שלו בשוגג, וצירפו אותו להליך פלילי שאין לו כל קשר אליו. הוא פוצה ב-12 אלף שקלים.

בנוסף, הנהלת בתי המשפט שילמה פיצויים של מאות אלפי שקלים על פגיעה בפרטיות של אזרחים ב-11 מקרים שונים, שגם בהם לא ידוע אם השופט עצמו הוא שהתרשל או לשכתו. כך למשל, קטינה נפגעת עבירת מין פוצתה ב-62 אלף שקלים לאחר שפרטיה האישיים נחשפו בפסק הדין. במקרה חמור אחר חשף בית משפט בפסק הדין פרטים של סוכן משטרתי. הוא פוצה ב-80 אלף שקלים, למרות שהפרקליטות לא ביקשה צו איסור פרסום על שמו.


לטבלאות המסקרות פיצויים ששילמה הנהלת בתי המשפט, אפשר לראות באתר מידע לעם

פוסטים נוספים