דף הבית » חדשות ועדכונים » שו' יעקב בכר – ההחלטה הנ"ל ותגובת המשטרה

שו' יעקב בכר – ההחלטה הנ"ל ותגובת המשטרה

בקשה שהוגשה לשופט יעקב בכר זכתה לתגובת רס"ב שמואל הלביץ ממחוז חוף, שלא ממש מבין מה הקשר בין משטרת ישראל לבין תיק מעצר שניהלה.

הערת מערכת

אבל קודם להחלטת השופט. היא כשלעצמה לא כוללת שום הנמקה עניינית למעט הקביעה הכללית לטענת המבקש על פגיעה בפרטיות. בנוסף, במקום לקבוע באופן פוזיטיבי מה אסור בפרסום, הסתפק בלקבוע ביחס להחלטה "הנ"ל". משמשעות הדבר כי מי שיקרא את נוסח ההחלטה, לא יוכל לדעת מה אסור בפרסום.

אלא שתגובת משטרת ישראל מעוררת תמיהות גדולות יותר. משטרת ישראל התבקשה להגיב ביותה המבקשת בתיק המעצר והמשיבה לבקשת איסור הפרסום. במקום להציג את עמדת המשטרה, בחר שמואל הלביץ לטעון שהמשטרה אינה צד בעניין מכל בחינה שהיא. כדי להוסיף חטא על פשע, ניצל את הבמה גם לזרוק אוסף המלצות עבור העצור ומבקש איסור הפרסום, החל מפנייה לחברות המפרסמות את ההחלטה ועד לפנייה בהליך אזרחי מול המפרסמים לצורך הוצאת צו איסור פרסום. נבהיר, דרך המלך לאסור פרסום מסמך מתיק, הוא בבקשה בתיק ולא ביזום הליכים אחרים, מקבילים, בענף משפטי אחר ומול מפרסם זה או אחר.

נכון ליום 20/4/2022, לא היה כל שינוי בתצוגת ההחלטות בתיק, ומה שפורסם קודם לכן, נותר פומבי, ככל והחלטת החיסוי התייחסה אליו.

פוסטים נוספים