דף הבית » חדשות ועדכונים » נתוני התמותה של ישראל ברקע הקורונה

נתוני התמותה של ישראל ברקע הקורונה

במסגרת משבר הקורונה אחד המדדים החשובים היו נתוני התמונה וליתר דיוק השוואת נתוני התמותה במהלך התקופה האחרונה להיסטוריית התמונתה לצורך חישוב התמותה העודפת שניתן לייחס לקורונה.

לפיכך, עם זיהוי הצורך בוצעה פנייה לאנשי למ"ס, וליתר דיוק לתחום הבריאות בלמ"ס ואלה לשמחתנו הבינו את חשיבות הדברים ופעלו באופן נמרץ להתאים את פרסומי הלמ"ס לביקוש שהתעורר. התאמות אלה כללו בראש ובראשונה עדכון בתדירות גבוה ופרסום מידע עדכני ככל הניתן. אם בעבר חלפו חודשים לא מעטים בין הנתון העדכני שהתפרסם לבין מועד פרסמו, הרי שלצורך ניתוח נתוני הקורונה נדרש הפרסום להיות סמוך ככל הניתן לעדכון האחרון של הנתונים. בנוסף, אם בעבר פרסום הנתונים היה חודשי, הרי שמשבר הקורונה דרש הגדלת רזולוציית הזמן לרמה היומית ולסיום, נדרש שחרור מסודר ומקיף של נתונים היסטוריים שאליהם ניתן להשוות.

אכן, אנשי למ"ס לקחו על עצמם את האחריות למלא את כל הדרישות האלה, וכיום, מתפרסמים באופן שוטף באתר למ"ס ובאתר מידע לעם נתוני תמותה היסטוריים ומפורטים, תוך שאיפה לעדכן באופן תכוף ועקבי נתונים אלה.

בהזדמנות זו ראוי לתת את הקרדיט לאנשי למ"ס שלא השתהו, הבינו את חשיבות הדברים ופעלו באופן כמעט מיידי לעשות את כל השינויים וההתאמות שנדרשו לצורך התאמת פרסומי למ"ס למשבר הקורונה בהקשר זה.

עדכון 23/9/20: עלה אייטם בYnet על בסיס נתוני התמונה שפרסם למ"ס

נתוני התמותה של ישראל – מה האמת?

פוסטים נוספים