דף הבית » חדשות ועדכונים » תיק נתניהו – הגרסה השקופה

תיק נתניהו – הגרסה השקופה

קשה לחשוב על תיק דומיננטי, משמעותי ובעל חשיבות ציבורית יותר מאשר תיק נתניהו או בשמו המלא ת"פ 67104-01-20 : מדינת ישראל נ' נתניהו ואח'. הסיקור המקיף של התיק חשף והעצים את הפער בזכות למידע שבין עיתונאים לבין יתר הציבור, והלכה למעשה, אף שמדובר בסיקור שעיקרו מידע ציבורי, לציבור אין גישה למידע עצמו. טרמה לכך והעצימה תופעה זו, הנהלת בתי המשפט שבחרה לאפשר את הצפיה בדיונים לקומץ עיתונאים בלבד ואינה מאפשרת שידור הדיונים שבתיק לכלל הציבור.

לכן, וכחלק מתפיסה שהמידע הציבורי של הציבור וכחלק מתפיסה שיש לקדם הנגשה של מידע ולצמצם את פערי המידע שבין הגופים הציבוריים לבין הציבור, הוקם אתר משפט-נתניהו.קום. האתר הוא יוזמה משותפת יחד עם גוף התקשרות העין השביעית כאשר העין השביעית מתוקף תפקידים התקשורתי מסקרים את התיק ולצד זאת, ככל שהם סבורים כי יש עניין ציבורי במסמכי התיק, הם מאפשרים את הצגת התוכן באתר משפט נתניהו.

האתר הושק ביום 24/5/20 וביום 28/7/20 השיקה פרקליטות המדינה אתר דומה, מקיף ומסודר המנגיש לציבור חלקים נרחבים ממסמכי התיק, חלקים שהנהלת בתי המשפט לא הסכימה לחשוף.

אתר תיקי האלפים מטעם פרקליטות המדינה

בעקבות בקשה לעיין בכלל ההחלטות שבתיק שהוגשה על ידי יוסף צרניק וסורבה על ידי הרכב השופטים בתיק נתניהו, הוגשה בקשה להגשת ערעור לבית המשפט העליון.

רע"א 4421-20 צרניק נ מ"י, נתניהו ואלוביץ'

פס"ד התקבל ביום 21/8/20 וקבע כי יש להתיר למערער את העיון בכלל ההחלטות בפתקית ללא שום הבחנה בין אם מדובר בהחלטות טכניות או לא.

לפס"ד באתר האינטרנט של בית המשפט העליון

עדכון 22/9/20: על רקע פס"ד בבית המשפט העליון, נמסרה רשימת ההחלטות בפתקית שניתנו בהליך.

רשימת ההחלטות

פוסטים נוספים