דף הבית » חדשות ועדכונים » בקשת מידע למסמכים והנחיות בנוגע לתלונה לנציבות אנשים עם מוגבלות‎

בקשת מידע למסמכים והנחיות בנוגע לתלונה לנציבות אנשים עם מוגבלות‎

בעקבות חוסר הנגישות של פרסום המידע על הקורונה, הוגשה נגד משרד הבריאות תלונה לנציבות אנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים. עיקר התלונה מתייחס להיבטים שבהם אתר הקורונה, דש בורד משרד הבריאות, אתר המגעים והטלגרם של דובר משרד הבריאות אינם ממלאים אחרי תקנות הנגישות הנוגעות לאתרי אינטרנט ובכלל זה טקסט קריא, ניגודיות הולמת וכדומה.

אלא שבנציבות טענו כי יש הנחיה כשלהי ולפיה אופן הטיפול בתלונות נגד גופי ממשלה, נעשה בצורה פנימית ללא ידוע המתלונן על ההליך. כלומר במקום שהתלונה תתברר ובסופה יעודכן המתלונן בממצאיה ויוכל להחליט כיצד לפעול בהתאם לכך, הנציבות מבררת את התלונה מול הנילון, ומסרבת למסור כל עדכון או פרטים הנוגעים לתלונה, למתלונן.

לפיכך, ובכדי להתמודד עם מצב אבסורדי זה, הוגשה בקשת מידע למשרד המשפטים לקבל את מסמכי התלונה וממצאיה כמו גם את אותה הנחייה עלומה שלא ידוע מה תוכנה, מה הבסיס המשפטי לה והאם היא בכלל תקינה.

מיותר לציין כי יש חשיבות גדולה שגופים ציבוריים יקפידו על הנגשת השירותים ובכלל זה אתרי האינרטנט שלהם, ונכונים הדברים שבעתיים לעניין אירוע לאומי דוגמת הקורונה, שחייב להיות נגיש, מובן וברור לכלל הציבור ללא יוצאים מן הכלל.

עדכון: ביום 4/8/20 נשלחה ארכה של 30 ימים למענה.

פוסטים נוספים